Wymiana rozrządu
Zakupując używany samochód warto wymienić takie elementy jak płyny eksploatacyjne, a także dokonać dokładnej kontroli układu hamulcowego i zawieszenia. Wielu kierowców decyduje się także na zakup nowego napędu rozrządu.
Jest to dobra praktyka, ale należy pamiętać o kilku kwestiach, które pomogą zaoszczędzić wielu problemów w przyszłości.
Zdecydowana większość samochodów posiada tzw. kolizyjny rozrząd, co znaczy, że w razie zerwania paska zawory zderzają się z tłokami. Dlatego też rozrząd jest elementem, który należy wymieniać kompleksowo, tzn. nie wystarczy wymienić choćby samego paska zębatego, by mieć pewność, że wszystkie elementy mające z nim styczność (napinacze, rolki prowadzące, pompa cieczy) będą działały prawidłowo.
Kolejny błąd to dokładne stosowanie się w zapewnienia producentów dotyczących interwałów między wymianami napędu rozrządu. Tutaj trzeba mieć na uwadze, że dane te dotyczą tylko części montowanych fabrycznie, więc kupując zamienniki okres będzie już krótszy. Chyba, że korzystamy z ASO, gdzie montowane są oryginalne części.
Wymianę rozrządu warto zlecić profesjonalnym warsztatom, gdzie dostaniemy gwarancję na naprawę.
Dzięki za ten artykuł, przydał się bo dopiero co kupiłem używany samochód i zastanawiałem się co muszę w nim posprawdzać i wymienić. O rozrządzie kompletnie zapomniałem…